Problem

Izolacija sa sobom nosi određene komplikacije. Osim brige oko osnovnih potrepstina, problem sa kojim se suocavamo u izolaciji je – slobodno vrijeme. Konačno ćemo imati dovoljno vremena za knjige i filmove, a zašto se ne bismo i kulturno obrazovali dok smo zavoreni u svom domu? U zemlji u kojoj mladi likovni i primjenjeni umjetinici/e svakako imaju jako malo prostora za promociju, rad i zaradu, pandemija koronavirusa je to jos vise otezala. Jedan od najvise pogodjenih sektora poslovanja u svijetu je kreativni sektor. Da bih bolje objasnila vaznost ovog problema uzet cu za primjer Njemacku, koja je odvojila 50 biliona eura za individualne grantove za samozaposlene osobe u umjetnickom sektoru, freelancere dizajna i male umjetnicke galerije do 5 zaposlenika. Mladi umjetnici/e u Bosni i Hercegovini nemaju prava na takve grantove ili besplatnu pomoc i promociju od svoje drzave.

Ideja/Rješenje

Virtuelna galerija BiH bi bila Web stranica/Web platforma sa unikatno dizajniranom VR Galerijom minimalnog kapaciteta za 50 radova. Virtuelna Galerija BiH bi bila prva takva galerija u nasoj drzavi a za cilj bi imala promociju mladih likovnih i primjenjenih umjetnika/ca i podsticala na kreativnost tokon i nakon izolacije. Nacin izvedbe bi bio kroz online izlozbe, odrzavanje online kreativnih radionica i webinara na teme kulture I umjetnosti u virtuelnom galerijskom prostoru. Koncept bi bio slijedeci: raspisivali bi se mjesecni ili sedmicni konkursi na razlicite teme iz sektora umjetnosti i kulture, umjetnici/e bi se prijavljivali/e sa svojim radovima koji bi onda bili izlagani u nasoj virtuelnoj galeriji koju bi mogli posjetiti svi iz svojih domova. Pravili bi se konkursi za samostalne I grupne izlozbe, umjetnici/e se ne bi ogranicavali/e koje medije da koriste I svaki/a od njih bi imao/la svoj dio galerije. Umjetnost je od suštinske važnosti jer donosi radost u živote ljudi. Umjetnost čini da se osjećamo ispunjenim i sretnim, osim toga, umjetnost nas opušta i smiruje, čini nas entuzijastičnim i inspirisanim I u ovom izolovanom nacinu zivota bi ovakva vrsta galerije dovela umjetnost u vase domove u jednom kliku.

Resursi

Resursi za izvedbu ove ideje su Ui Dizajn resursi, IT i marketing resursi. Dizajn galerije iziskuje Ui dizajnera/icu, IT strucnjake za razvoj ove ideje i marketing menadzera/icu projekta koji bi radio na promociji ideje i stavljanjem ove web platforme na domacu i globalnu scenu. Ova ideja jeste dugorocna, moze postati samoodrziva tako sto se, nakon pandemije, moze uplacivati simbolicna suma za registraciju (kao karta za ulaz na izlozbu) na platformu da bi se posjetile izlozbe/webinari/radionice. Isto tako ova web platforma se moze kvalifikovati kao projekat koji bi bio odlicna investicija za sponzorstva i javne fondove i tako osigurala svoj opstanak.

Ciljne skupine

Ciljna skupina su mladi umjetnici/e do 35 godina i ljudi svih dobi koji bi posjecivali Virtuelnu Galeriju BiH.

Partneri

Ministarstvo Kulture i Sporta Bosne i Hercegovine, Ministarstvo kulture i sporta Kantona Sarajevo, ULUPBIH, nevladine organizacije i fondacije za pomoc mladima.

Finansijski okvir

Kao sto je vec spomenuto ova ideja za cilj ima da bude samoodrziva a za pocetak, obim posla bi bio dizajn web stranice/platforme i izgleda virtuelne galerije – 3000 KM, development 4000 i pocetni kapital za marketing (oglasavanje na socijalnim mrezama, web oglasavanje i PR) – 3000. Ukupno *okvirno 10.000 KM.