Problem

Pandemija koronavirusa će zasigurno prouzrokovati jednu od najvećih recesija u svijetu. Trenutačno vlade svih zemalja, pa tako i Bosne i Hercegovine, dolaze do protokola i kanala kroz koje mogu potaći preduzeća i spasiti ih od neizbježnog udara smanjenja potrošača. Prečesto, vladina rješenja imaju za cilj spasiti veća preduzeća, ostavljajući manje, kreativnije, i definitivno ugroženije, brendove na cjedilu. Velike kompanije će se iz ove recesije izvući kroz pregršt mogućih akcija koje naizgled nisu velike ali zajedno se zbroje u svote novca dovoljne da ih isčupaju iz propasti, dok je manjim preduzećima takva mogućnost uzeta jer je njima jedini izvor prihoda potrošačko tijelo. Mali brendovi nemaju mogućnost da otpuste ili smanje plate radnicima. Mali brendovi su ti koji, u recesiji koja kapitalistički ostavlja najjače na snazi, bivaju otpušteni.

Ideja/Rješenje

Ova ideja predlaže kreiranje aplikacije kojom se [isključivo] mala bosanskohercegovačka preduzeća i brendovi mogu registrirati kao davaoci usluga (sve od umjetnika, fotografa, freelancer-a, do vlasnika malih prehrambrenih preduzeća). Kroz escrow tehnologije, prihvatljive usluge plaćanja se mogu razviti koje zadovoljavaju sigurnost i uslužitelja i usluženih. Svi korisnici (koji imaju registriranu uslugu) mogu ili davati uslugu dostave ili se spojiti sa korisnicima čija je usluga zapravo dostava.

Resursi

Resursi za ovu ideju su isključivo IT resursi. Potrebno je razviti aplikaciju, siguran način plaćanja i razne korisničke usluge. Pošto ova ideja jeste dugoročno rješenje, moguće je ovu aplikaciju napraviti samoodržavajuću - *na znake izlaza iz recesije*, svi korisnici (davatelji usluga) se mogu odlučiti da nastave koristiti aplikaciju i time plaćaju servisnu uslugu, ili korisnici koji koriste usluge pri svakoj transakciji mogu platiti malu svotu novca (servisna usluga). Ti prihodi se mogu koristiti kao sredstva za servisiranje aplikacije. Dok recesija traje, ova ideja se može plasirati kao kvalifikovan tražitelj javnih fondova.

Ciljne skupine

Ciljna skupina ove ideje jesu mala preduzeća i mali bosanskohercegovački brendovi. Prečesto mala preduzeća su zanemarena i dolaze na mjesto poslije velikih korporacija, i puno češće od toga, umjetnički brendovi ne dolaze ni u okvir sistematskih rješenja pri ovakvim krizama.

Partneri

Već je mnogo javnih figura podržalo neki oblik ove ideje: Aida Redžepagić, Fondacija 787, Ladies in Magazin, Erna Saljević itd. Cinjenica da mnogi od onih koji su ugroženi ovom recesijom i vladinim nesveobuhvatnim rješenjima su umjetnici i javne figure koje bosanskohercegovačka populacija cijeni, a koji mogu biti zahvalni korisnici ovog tipa usluge, predstavljaju izvrsnog i velikog saradnika ovakvog projekta.

Finansijski okvir

Cijena implementiranja ove ideje jeste cijena implementiranja ove (web) aplikacije. Kao sto je gore vec spomenuto, ova aplikacija ima potencijal da bude samoodržavajuća.