Zbog izvanrednih okolnosti vezanih za epidemiliošku situaciju, nastava na visokoškolskim ustanovama se odvija na daljinu tj. online. Međutim problem s kojim se studenti suočavaju je obavljanje prakse koja se do trenutka pandemije odvijala van visokoškolske ustaove. Studentima je onemogućeno/otežano da obave praksu (internship) van visokoškolske institucije i to im onemogućava dalji progres u školovanju. Konkretno, na našoj visokoškolskoj ustanovi praksa (internship) je sastavni dio svih nastavnih planova i nosi 6 ECTS bodova.
IUS SIMUL MODEL PROJEKAT IUS studenti će u sklopu svoje prakse razvijati 3D simulacijski softver koji bi bio od koristi raznim djelatnostima; od zdravstva, građevinarstva, skladištenja, ugostiteljstva, itd. Studenti softvreskog, kompjuterskog kao i industrijskog inžinjeringa bi vodili projekat, ali u tim bi bili uključeni i studenti iz drugih nesrodnih oblasti kao što je psihologija, ekonomija i menadžment, na primjer. Dakle, to bio jedan interdisciplinarni projekat, a konačni produkt bi pomogao poslodavcima, bolnicama, zdravstvenim ustanovama da virtuelno pristupe procesima i analiziraju ih, a da pri tome ne ometaju stvarne procese i izbjegnu fizički kontakt tj. zadrže socijalnu distancu. Industrija bi ovakav softver dobila besplatno kao vid društveno odgovornog poslovanja univerziteta, a studenti bi bili u mogućnosti završiti praktični dio školovanja. Koncepcija opisana gore ide u prilog svim SDGs jer sinhronizovano doprinosi međusobnoj interakciji bez negativnih efekata.
Razvijanje 3D simulacijskog softvera se uveliko može zasnivati na open source, ali ipak je potrebno uložiti u određene komercijalne licence. Studenti i njihovi mentori bi trebali biti stimulisani finansijski sa određenim grant sredstvima. Zbog novonastale situacije nastavnom i administrativnom osoblju su umanjena primanja. S obzirom da se ideja može multiplicirati i koristitit za buduće generacije, kao i show case za freshmen studente time je dobit višestruka i osigurana samoodrživost projekta.
Direktne ciljane grupe su studenti i industrija te uspostavljene sinergija izmedju visokoškolskog sektora i tržišta rada. Svršeni studenti će možda baš u tim firmama nastaviti svoju profesionalnu karijeru. Indirektno cijela zajednica tj. korisnici usluga zdravstva, ugostiteljstva, itd će biti zadovoljnjiji uslugom.
Veće kompanije koje trenutno rade punim kapacitetom (KLAS npr), medjunarodne organizacije, a svakako i univerzitet koji bi stavio odredjene postojece kapaciteta na raspolaganje.
Finansijski okvir za april 2020-april 2021 1. Naknade studentima: 200 KM po studentu, u pionirskoj fazi učestvovalo bi 50 studenata. Ukupno za tačku 1. 10,000 KM 2. Mentorstvo i dodatne komercijalne online obuke: 15,000 KM 3. Nabavka IT opreme i komercijalnih licenci: 20,000 KM 4. Vođenje projekta, admin i komunikacijski troškovi: 5,000 KM UKUPNO: 50,000 KM