Problem

Kupovina namirnica za domaćinstvo je dio naše svakodnevnice, stoga smo prinuđeni uzeti novčanik i izaći iz kuće u obližnju prodavnicu/market. U vremenu pandemije, kakvo nas je trenutno zadesilo, taj obični izlazak iz našeg doma i ulazak u prodavnicu/tržni centar predstavlja put prenosa virusa i povećanje rizika zaraze nas i naših ukućana. Svjedoci smo svi makar jednom bili scene u marketu/prodavnici gdje je mala prostorija a prevelik broj ljudi. Iako su se relativno dobro poštovale mjere socijalne distance, dodir kolica ili korpe pri kupovini ili novca pri plaćanju su čimbenici rizika zaraze coronavirusom. Koliko god se trudili izbjeći kontakt, htjeli to mi ili ne, u kontaktu smo.

Ideja/Rješenje

Moja ideja ili rješenje problema kontakta u marketu/prodavnici je uvođenje jedne online prodavnice putem koje bismo riješili problem izlaganja virusu. Online prodavnica tj. ''eGranap'' bi bila isključivo samo za online poručivanje prehrambenih proizvoda, koji bi se pakovali u papirnate kese i odvozili na kućnu adresu. Ovakva zamisao bi omogućila smanjenje dodira s površinama na kojima se virus zadržava (metal, plastika) ali i istovremeno bi se izbjegao scenarij o masovnijem okupljanju više ljudi na jednom mjestu. Ulaz bi bio zabranjen svim licima osim zaposlenima ''eGranap''-a. Radnici ''eGranap''-a bi bili podijeljeni u 2 grupe: oni koji pakuju i oni koji vrše dostavu proizvoda. Ulaz u skladište robe bi bio u formi dezinfekcionog tunela tako da oni koji dolaze s vana tj. dostavljači ukoliko žele ući unutar skladišta moraju se prvo dezinficirati. Također ispred ulaza stana/kuće korisnika ove usluge, bi bio poseban poštanski sandučić gdje bi dostavljač pohranio narudžbu. Plaćanje bi se vršilo elektronski, pa bi se izbjegao još jedan faktor, a to je dodir s novcem.

Resursi

Da bi se realizovala ideja, potrebno je imati skladište prehrambenih proizvoda i izraditi aplikaciju u kojoj će korisnik napraviti svoj nalog/račun (sa ličnim podacima, adresom i sl.) , imati listu dostupnih prehrambenih proizvoda (mogućnost pohrane u ''Moja kolica'', pa kasnije plaćanje u slučaju da se korisnik predomisli) , te put plaćanja tj. sinhronizaciju kreditne kartice sa računom trgovačke radnje. Također na home page-u ''eGranap''-a bi se mogli istaknuti akcijski proizvodi. Pored toga korisnici bi mogli izabrati opciju hitna narudžba, što bi stavljalo te narudžbe u prioritet dostave. Pored aplikacije, potrebna su i dostavna vozila koja će vršiti dostavu na datu adresu. Ukoliko bi korisnici izrazili želju, mogao bi se i uvesti ''tracker'' narudžbe, tj. mapa koja bi pokazivala lokaciju dostavnog vozila.

Ciljne skupine

Životi svih ljudi će biti unaprijeđeni ovom idejom, smanjit će se anksioznost i strah od moguće zaraze, ali i ljudi koji nisu u mogućnosti da odu do trgovine (stara lica, ljudi koji su u samoizolaciji i sl.) će dobiti sve potrebne namirnice za život.

Partneri

Partneri bi mogli biti udruženja poljoprivrednih i prehrambenih proizvođača, lanci trgovačkih radnji kao što su ''Bingo'' i sl. Korist od ovakve ideje bi se odrazila i na IT sektor, IT sektor bi imao zadatak da održava i nadgleda aplikaciju.

Finansijski okvir

Troškovi skladišta i nabavke robe vi se mogli izbjeći kada bi se postigao dogovor sa domaćom trgovačkom kompanijom koja bi se odlučila da u svom lancu radnji posjeduje i jednu ovakvu. Izrada aplikacije i popratnih elemenata bi ulazili u troškove realizacije.