Problem

1. Onemogućen boravak u prirodi starijim osobama, djeci, kućnim ljubimcima tokom pandemije 2. Loš kvalitet zraka u gradskim jezgrama 3. Narušeno mentalno zdavlje tokom karantena 4. Veliki energetski gubici zgrada starije gradnje

Ideja/Rješenje

Ideja "ROOF PARKS" ili zelenih površina na ravnim krovovima stambenih i poslovnih objekata u gradskim jezgrama je apsolutni hit u razvijenim zemljama, a vjerujem da će upravo vrijeme Corone dati podstrek i domaćim interesnim skupinama da čim prije ovu ideju provedu u djelo. Benefiti tzv parkova na krovovima su brojni: 1. Dah prirode tik do kućnih vrata (izuzetno pogodno za starije osobe, malu djecu, kućne ljubimce, hendikepirane osobe, a i svaku drugu osobu koja bi uživala u hortikulturi i zelenilu) 2. Umanjuju se energetski gubici, zahvaljujući naprednim sistemima izolacije 3. Mogućnost bavljena proizvodnjom hrane i pčelarstvom 4. Mogućnost iskorištenja prostora u rekreativne svrhe (staze za trčanje, prostor za jogu i druge tjelovježbe) 5. Poboljšanje kvaliteta zraka Zahvaljujući znanju i iskustvu stečenih tokom 15 godina bavljenja građevinarstvom, kao i entuzijazmu i volji da realizujem projekat od društvenog značaja, idealna sam osoba da ovu ideju i provedem u djelo. Ideja predstavlja potpuno novu djelatnost u građevinarstvu i dizajnu eksterijera, te je za pretpostaviti da će dugoročno dovesti do kreiranja novih radnih mjesta i registracije obrta i kompanija sa ovom djelatnošću.

Resursi

1. Tehnički (kroz saradnju sa kompanijama koje se bave distribucijom sistema za zelene krovove omogućiti studije za stambene objekte koji izraze zainteresiranost za Roof park), tj 1-2 stručna saradnika tehničke struke 2. Organizacijski (registracija kompanije za izvođenje radova, koja bi aktivno sudjelovala u promociji ove ideje, zajedno sa partnerima projekta), tj 2-5 stalno zaposlenih, te brojni saradnici po projektima 3. Finansijski (budžet za registraciju firme, marketing i prvi pilot projekat)

Ciljne skupine

1. Stanovnici gradskih jezgri 2. Nezaposleni usljed epidemiološke krize (akcenat prilikom zapošljavanja bi bila ova ugrožena kategorija)

Partneri

1. Općinske institucije, mjesne zajednice i predstavnici kućnih odbora 2. Resorna ministarstva i drugi vezani državni subjekti 3. Programi za umanjenje negativnih efekata COVID-19 4. EU projekti s ciljem promocije energetske efikasnosti 5. Državni programi za nezaposlene 6. Kompanije koje distribuiraju sisteme za zelene krovove (npr Sika, Knauf..) 7. Kompanije koje se bave održavanjem zgrada (nr Oki...) 8. Mediji 9. Stanovnici gradskih jezgri

Finansijski okvir

Realizacija ovisi od slučaja do slučaja, tj ukupne kvadrature krova, pripremnih radnji i sl. Prva faza koju bi buduća kompanija "Roof parks" provodila je postavka izolacije i finalnog sloja (zemlja); aproximativna cijena jednog kvadratnog metra ovakvog sistema je 100-120 KM. Dalja nadogradnja (biljke, vrtni namještaj, ostali asesoari) se eventualno dogovaraju sa stanovnicima ili se takav krov predaje kućnom savjetu za dalje razvijanje (što je bolja opcija radi uključivanja zajednice u projekat, povratku prirodi i unapređenju mentalnog zdravlja nakon perioda karantene). Finansiranje za prvu fazu je moguće kroz: razne fondove, općinske budžete, projekte za zapošljavanje, iz budžeta zgrada za održavanje, donacije kompanija i sl. U finansijski okvir treba takođe planirati operativne troškove kompanije, kao i marketing budžet.