Problem

Koji su simptomi bolesti, jesam li zarazen? Sta da radim? Kome da se javim? Koji su dalji koraci? Koje su aktuelne mjere/preporuke/zabrane? Slicna pitanja se postavljaju i u vrijeme drugih velikih nesreca: pozar, poplave, zemljotres. Telefonske linije za pomoc su preopterecene. Ne znam koga da zovem. Ne mogu se sjetiti broja hitne sluzbe. Nemam kredita/pretplatu da nazovem…

Ideja/Rješenje

Aplikacija koja radi dvosmjerno. Instalira se na telefon/racunar korisnika (download) i kod glavnog pruzatelja usluge npr. krizni stab ili centralni ured za hitne sluzbe. Na aplikaciji imamo opciju provjere simptoma u slucaju zaraznih bolesti, na osnovu simptoma aplikacija prepoznaje hitnost situacije i predlaze poziv kriznom stabu. Poziv se obavlja putem interneta ili telefona. Ima opciju glasovnog i pisanog poziva ili slanja ikonice (za osobe s invaliditetom). Ima opciju predunosa adrese i opciono lociranje uredjaja/odnosno unesrecene osobe. Krizni stab vrsi provjeru pozivom ili porukom i upucuje na sljedece korake ili obavjestava hitne sluzbe. Aplikacija svakodnevno daje aktuelne provjerene informacije za region. Ima opciju zakljucavanja (da se ne bi desio nenamjerni poziv). Kod glavnog pruzatelja usluge ima opciju skupljanja i analiziranja podataka. Aplikacija vrsi update/ prilagodjava se na obje strane kod nastanka novog oblika nesrece (nova bolest, zemljotres i sl.). Iskoristiva je dugorocno. Potrebno je da zadrzi jednostavnost kako bi se mogla instalirati i na telefone starije generacije, losijih specifikacija i da bude lako razumljiva sa mogucnoscu prilagodjavanja osobama s poteskocama: velicina fonta, kontrast, opcija glasovnog citanja obavjestenja i sl. Vazna je dvosmjerna komunikacija, odnosno pracenje poziva u realnom vremenu. Azuriranim i provjerenim informacijama u stanju nesrece/nepogode smanjuje se strah, anksioznost i sirenje panike. Djeluje se pravovremeno. Moze se koristiti i u normalnim uslovima u hitnim slucajevima umjesto klasicnog telefonskog poziva.

Resursi

IT strucnjaci koji ce kreirati aplikaciju. Strucne osobe koje ce dostaviti potrebne informacije (simptomi, protokol, prilagodba osobama s invaliditetom). Server kod pruzatelja usluge. U vrijeme nesrece/nepogode omoguciti stanovnistvu otvoren wifi.

Ciljne skupine

Populacija koja je zahvacena prirodnom nepogodom a posebno osobe starije dobi, osobe s invaliditetom (prilagodljivost aplikacije), korisnici telefona na prepaid (ako nemaju kredita mogu uputiti poziv putem wifi).

Partneri

Ustanove i organizacije koje djeluju u doba nesrece/elementarne nepogode.

Finansijski okvir

Nepoznato