Problem

Najveći izazov bh. turizma koji se između ostalog istakao i tokom perioda aktuelne pandemije, jeste nedostatak strategije razvoja ove privredne grane u našoj državi. Iako odlukama nadležnih institucija turističke aktivnosti nisi bile u potpunosti zabranjene, poslovanje kompanija iz ovog sektora je onemogućeno. U ovom trenutku u Bosni i Hercegovini ne postoji program očuvanja likvidnosti turističkih djelatnika i saniranja štete nastale u sektoru turizma usljed pandemije. Jednako je važno istaći i da turistički ekosistem također čine i mali biznisi i smještajni kapaciteti koji često nisu vidljivi ili obuhvaćeni kriterijima programa subvencioniranja ili za njih ne postoji odgovarajuća kategorija. Hosteli, moteli, apartmani, turističke agencije, turistički vodiči, rent a car agencije, prevoznici, muzeji, mali obrtnici, svi zajedno učestvuju u kreiranju turističkog ekosistema.

Ideja/Rješenje

Prirodni resursi, ljepote, bogata historija, tradicija i velikodušnost bh. građana/ki nisu dovoljni za kreiranje turističkog imidža. Manjak upravljanja navedenim vrijednostima i nedostatak kvalitetne strategije, stvaraju utisak da se turizam u Bosni i Hercegovini razvija po inerciji, bez tendencije da izraste u snažnu i samoodrživu privrednu granu. U vremenu kada su ljudi širom svijeta onemogućeni da putuju, te potencijalno posjete Bosnu i Hercegovinu, vjerujemo da je važno biti dijelom virtuelne turističke ponude, te graditi online profil razmišljajući o dugoročnim ciljevima. Naš tim je analizom i uvidom u trenutnu bh. ponudu online platformi, prepoznao potrebu za kreiranjem univerzalne mreže koja bi obuhvatila cjelokupnu turističku ponudu, što bi dugoročno omogućilo potencijalno ostvarivanje koristi. Razvojem ovakvog mehanizma podrške ne bi se riješila pitanja nedostatka inicijative za sistemski razvoj ove privredne grane, nego bi se svim učesnicima/cama turističkog ekosistema ponudio mehanizam saradnje i instrument za unaprjeđenje i promociju bh. turističke ponude. Visio Bosnia imala bi za cilj da omogući pregled raznih destinacija i turističkih mjesta čiji bi sadržaj bio ponuđen na platformi. Ponuda istih bila bi organizovana po lokaciji i sadržaju. Korisnik bi imao mogućnost pretrage ponude (kulturne, historijske, sportske, gastronomske, itd.) s fokusom na lokaciju, po geolokaciji na mapi BiH ili kroz listu gradova. Alternativno, korisnik bi mogao vršiti pretragu i po sadržaju, pri čemu Visio Bosnia platforma omogućava informisanje o turističkoj ponudi Bosne i Hercegovine po specifičnim interesovanjima korisnika (planinarske ture, kulturno – historijske ustanove i nalazišta, gastronomija itd.). Također, korisniku bi bilo omogućena i pretraga na osnovu najbolje ocijenjenih lokacija i događaja. Dodatno, za svaku lokaciju i sadržaj, bit će ponuđeni kontakti turističkih zajednica, agencija i turističkih vodiča, kao i smještajnih i ugostiteljskih objekata sa pregledom recenzija i ocjena te opcijom rezervacije smještaja/ karata/ aktivnosti itd. Visio Bosnia bi pružala mogućnost pregledavanja video i audio sadržaja visoke kvalitete, koji prezentiraju gore nabrojane kategorije (dron tura, galerije slika, video zapisi, glasovni vodiči i dr.). Naročit fokus naše platforme - Visio Bosnia bio bi na marketinškom djelovanju tokom pandemije, gdje bi naša platforma bila u funkciji inkubatora koji bi služio sa održavanje virtuelnog imidža naše zemlje tokom trajanja pandemije. Nakon završetka same pandemije platforma bi nastavila djelovati u svojstvu ambasadora bh. turizma, čime bi se objezbjeđivalo kontinuirano interesovanje za bh. turističke potencijale. Na ovaj način, svi potencijalni turisti, strani, ali i domaći, nastavljali bi putovati kroz Bosnu i Hercegovinu, čime bi se ostvarivao cilj našeg projekta. Stranica bi imala brojač posjeta, kao i info help desk, što bi također bio mjerljiv i vidljiv pokazatelj interesovanja. #BosniaIsBeautifulFromYourSofaToo

Resursi

Turizmom se u Bosni i Hercegovini upravlja na nivou entiteta i Brčko Distrikta. Da bi se djelovalo brzo i da bi projekat postao koristan u što skorijem periodu, preporuka je da se iskoriste postojeći resursi koji se bave promicanjem turizma u Bosni i Hercegovini. Nakon uspostavljanja zajedničke web platforme, ista bi se ustupila na upravljanje i održavanje entitetskim turističkim zajednicama/organizacijama. Podrška entitetskim timovima mogu biti kantonalne i općinske turističke zajednice kao članovi entitetskih turističkih zajednica/organizacija, kao i sva treća fizička i pravna lica (fotografi, web dizajneri, producentske kuće, postojeće web stranice, itd.), svi koji bi voljeli da BiH postane jedna od najpoželjnijih turističkih destinacija u svijetu. Nakon inicijalnog ulaganja u postavljanje web platforme, obzirom da se radi o projektu od značaja za cijelu zemlju, predlažemo da se projekat uključi u budžete entiteta i da se održavanje i unapređivanje platforme nastavi finansirati iz budžetskih sredstava namijenjenih za turizam. I na kraju, unaprjeđenjem i daljnjim razvojem platforme bi trebalo raditi i na uvođenju komercijalne strane, što bi doprinijelo da platforma u budućnosti jednim dijelom bude i samoodrživa (procent od prodaje karata za koncerte, predstave, muzeje, itd.; objave reklama i banera na stranici; pokretanje youtube kanala; itd.).

Ciljne skupine

Kreiranjem platforme kao što je Visio Bosnia, pružit ćemo šansu mnogim industrijama da ponovno krenu sa razvojem i prikazivanjem Bosne i Hercegovine u najboljem obliku. Realizacijom ideje i strateškim provođenjem marketinških ciljeva, omogućit ćemo da se veliki broj ljudi odluči posjetiti našu državu te posljedično omogući unaprjeđenje ekonomske situacije najvećim dijelom u segmentu turizma, ali i drugim povezanim oblastima na koje možemo indirektno utjecati. Kroz aktivnosti koje su planirane direktno će se utjecati na sljedeće kategorije: - turistički zajednice - turističke agencije - turistički vodiči - smještajni i ugostiteljski objekti - kulturno – historijske ustanove (pozorišta, muzeji, galerije) - kulturno – historijska baština Indirektno možemo pomoći sljedećim kategorijama: - opstanak starih zanata - filmski, muzički i druge vrste festivala - proizvođačima/ prodavačima suvenira - rent-a-car, taxi i drugi oblici transporta

Partneri

Kao partnere na našem projektu uzeli bismo u obzir kompanije i organizacije koje bi mogle pružiti kako finansijsku tako i tehničku podršku kroz različite segmente online platforme. Partneri koje bismo željeli angažovati za naš projekat podrazumijevali bi: 1. Turističke zajednice, s ciljem promovisanja Bosne i Hercegovine i različitih turističkih destinacija 2. Društva koja se bave uslužnim djelatnostima, poput hotela, restorana i slično 3. Kompanije koje se bave digitalnim marketingom, posjeduju opremu za snimanje, dronove i slično 4. Kulturne, obrazovne i sportske organizacije, koje bi nam pružile podršku u promicanju edukativnih i sportskih vrijednosti 5. Različite organizacije poput rafting klubova, planinarskih društava i sl.

Finansijski okvir

1. IT Resursi o Internetska domena i Webhosting – Ovaj trošak se odnosi na registraciju stranice na internetu i povezane troškove, odnosno trošak zakupa internetske domene te 24/7 podrška. - 20 KM / mjesečno o Dizajn i izrada web stranice – Trošak se odnosi na dizajniranje internet stranice u operativne svrhe, u cilju kreiranja jednostavnog interfejsa i navigacije, kao i kreiranje adekvatnih funkcionalnosti za bolju promociju turističkih sadržaja u Bosni i Hercegovini. - 2500 KM / jednokratno o Pisanje i prikupljanje sadržaja – Ovaj trošak se odnosi na inicijalno prikupljanje sadržaja za web stranicu, poput tekstova, fotografija, video snimaka i sl. Pored standardnog "otkupljivanja" sadržaja, bilo bi moguće organizovati i različita takmičenja, nakon kojih bi se sadržaj prikupljen kroz aplikacije takmičara mogao dalje iskoristiti za web stranicu. - 500 KM / mjesečno o Upravljanje sadržajem stranice – Segment se odnosi na troškove upravljanja sadržajem stranice, između ostalog, kroz adekvatno filtriranje sadržaja, kao i periodično ažuriranje sadržaja web stranice. - 600 KM / mjesečno 2. Marketing o Oglašavanje u svrhu pronalaska potencijalnih partnera koji žele biti dio naše priče – Trošak se sastoji od oglašavanja i promocije internetske stranice ciljanim skupinama radi lakšeg prikupljanja sadržaja i približavanja turističkim sadržajima koji bi bili dio ponude. - 2000 KM / godišnje o Promoviranje brenda nakon lansiranja stranice – Trošak se odnosi na promovisanje internet stranice kroz medije digitalnog marketinga (socijalne mreže, ciljano oglašavanje)kako bi mogli doći do potencijalnih posjetilaca, te u cilju lakšeg prezentovanja sadržaja i ponude. - 3000 KM / godišnje