Problem

Trenutni problem našeg obrazovnog sistema je ujediniti obrazovni kadar i učenicima ponuditi stručnu i jedinstvenu online nastavu. Trenutno se koriste razne aplikacije poput vibera, facebooka, messengera, google učionice idr. koje nisu adekvatne za nastavu. Naše rješenje je jedinstvena i besplatna online platforma za sve škole, a online nastavu trenutno koristi OŠ "Berta Kučera" Jajce kao rješenje trenutnoj krizi. Testirajte nas na: http://nastava.smart.ba/

Ideja/Rješenje

Naša ideja bi riješila problem svim osnovnim i srednjim školama, a platformu za online nastavu školama nudimo potpuno besplatno na korištenje za vrijeme korona krize. Tim od dvije osobe trenutno potpuno besplatno daje podršku za rad na platformi i kreiranje sadržaja. Platforma omogućava u potpunosti funkcionalnu i praktičnu primjenu nastavnog plana i programa i jednostavan pristup preko svih uređaja, od najjeftinijih mobitela do laptopa. Nije potrebna nikakva prethodna instalacija i dovoljno je imati bilo kakav uređaj koji se može spojiti na internet. Škola bi koristila jedinstven online servis i objedinila i na jednom mjestu sačuvala sav školski materijal, ujedinila svoje djelatnike na jednom mjestu i uvela kontrolu nad radom. Zapisi o svim edukacijama bi ostali na jednom mjestu i ne bi se morala tražiti silna građa i zadaća djece koja je trenutno svuda po internetu i koja će vjerovatno tako i ostati. Svakako je i preporuka i činjenica sama po sebi da se učitelji i djeca stalno usavršavaju i stalno uče nove vještine i primjenjuju ih. Kako možemo očekivati od djece da prate svjetske tokove i da budu napredna ako im to i sam obrazovni sistem ne može ponuditi i nastavno osoblje pratiti? Projekat online nastava karakterišu mnoge prednosti: 1. Ujedinjenje svih škola na jedno mjesto • svaka škola ima formirane razrede i svaki učitelj/nastavnik ima pristup samo svome razredu i svojim učenicima • u sklopu svakog razreda su kreirani predmeti (matematika, likovno, bosanski, idr.) • unutar svakog predmeta su kreirani sadržaji za: • interaktivna nastava (kontrolni rad, diktat, video prezentacija, testovi, kvizovi, video materijali, filmovi isl.) • domaću zadaću i • objava (informacija bitna za učenike i roditelje određenog razreda) 2. Korištenje jedinstvene online platforme • Svaka škola bi koristila istu platformu za učenje • Sav nastavni materijal bi ostao sačuvan i koristio bi se i u nastavku školovanja • Prosvjetnim radnicima bi olakšao i ubrzao pripremnu nastavu Na primjer, ukoliko kreiramo kontrolni rad iz matematike za II razred osnovne škole, taj isti kontrolni rad bi mogle, ali i ne moraju, koristiti centralna i sve područne škole za isti razred, a i šire, mogli bi se ispiti znanja iz predmeta i na nivou istih razreda organizovat istovremeno, poput male mature. Direktor škole ima 24/7 nadzor i uvid u rad svakog učitelja/nastavnika i razreda, dok učitelj/nastavnik ima nadzor i uvid u rad samo svog razreda i svojih učenika. 3. Eliminisanje svih drugih online sistema koji se trenutno koriste Nastava bi se odvijala preko jednog sistema i iz upotrebe bi se izbacio Facebook, Viber, Massenger, Whats'up isl. za koje smatramo da su svakako neprikladni da budu baza preko koje se nastava odvija. 4. Interaktivni sadržaji U sklopu svakog predmeta su dostupni interaktivni sadržaji u koje spadaju testovi, kvizovi, video materijal, provjere znanja, zadaća, razne objave, isl. Sadržaj je prilagodljiv uzrastima i razredima od prvog do devetog, kao i srednjoškolcima. Učenicima je ponuđeno da npr. dopune riječ, od više ponuđenih odgovora da izaberu tačan, da obilježe riječ, koriste matematičke oznake, postave audio zapis-odgovor, dodaju sliku, dokument ili video isl. Jednom kontrolnom radu-testu se može dozvoliti pristup samo jednom, po potrebi i više puta, kao što bi to učenik radio i u školskoj klupi. Kada se test završi, učitelj/nastavnik odmah ima uvid u ostvarene rezultate, jer učitelj/nastavnik već pri kreiranju sadržaja za provjeru znanja unaprijed odredi koji je tačan odgovor što omogućava i automatsku provjeru znanja. Također, učitelj/nastavnik ima pregled rada svakog učenika i njihove ostvarene rezultate po svakom pojedinom testu, koji učenici su uradili test i kakav su uspjeh ostvarili. Ovaj pilot projekt smo probali pojednostaviti i što više približiti krajnjim korisnicima (djeci i nastavnom osoblju) i za tu svrhu smo preveli na naš jezik sve funkcinalnosti koje su se mogle prevesti, a snimamo i video uputstvo za korištenje platforme.

Resursi

Za realizaciju i održivost projektnih aktivnosti su potrebni finasijski resursi za nabavku potrebne opreme i ljudski resursi, kao što je grafički i GUI dizajner i Full Stack Developer LAMP, JS, HTML5.

Ciljne skupine

Ciljna skupina projekta su učitelji/nastavnici, učenici i roditelji.

Partneri

Partneri na projektu bi prvenstveno trebale biti škole sa svojim osobljem, kao i roditelji učenika za korištenje platforme za učenje. Finansijsku pomoć realizaciji projekta bi trebala podržati ministarstva obrazovanja i strane investicije kroz grant sredstva kojama bi se finansirala kupovina opreme za rad i zaposlila barem dva radnika. UNDP pozivamo da bude partner projekta i finansijski pomogne realizaciju i održivost naše ideje.

Finansijski okvir

Na realizaciji projekta se trenutno potpuno besplatno radi, a ukoliko bi mogli nabaviti potrebna osnovna sredstva i zaposliti još dvije osobe za dugoročnu održljivost projekta, smatramo da bi se trebalo osigurati između 10-20.000,00 KM.