Problem

Ekonomski problem u malim zajednicama dovodi i do socijalnog problema kao sto su nepotizacija, nevjerovanje svojoj zajednici, prodavanje i preuvelicavanje realnih cijena domacih namirnica, ne kupovanje od komsije i nepovjerenje u svoje najblize zajednice. Nejednako promovisanje domace agrikulture, zanastva i slicnih oblika poslovanja od strane manjih lokalnih mjesnih zajednica kao i slab proticaj informacija.

Ideja/Rješenje

U svim mjesnim zajednicama na nivo Federacije BiH i RS-a organizovati tim koji ce raditi na prikupljanju informacija o mjestanima te kojim dodatnim aktivnostima se bave, medju prve staviti one koji se bave poljoprivredom, vocarstvom,zanatom i agrikulturom zbog toga sto su oni najugorzeniji. Takodjer napraviti spisak ili bazu podataka,koja ce javno biti objavljena na drustvenim stranicama(ukoliko nema istih) na javnim plocama, vjerskim objektima, vladinim/nevladinim organizacija i svim vidjlivim mjestima kako bi mjestani te iste zajednice bili obavijesteni podjednako. Najveci problem prestavljaju mjesne zajednice do kojih je jako tesko pristupiti ali iste tu bazu dostaviti postom. Takodjer, MZ (u daljem tekstu mjesne zajednice) omoguciti broj telefona za sve mjestane kako bi se raspitali bolje za ideju koja slijedi : Mjesna zajednica da objedini podatke i bazu, da izabere dane za izlozbu standa malih poduzetnika, kucne radinosti i ostalih aktivnosti u cilju uvezivanja i komunikacije medju mjestanima. Uspjesna bi bila iz razloga sto bi mjestani po prvi put na jednom mjestu imali sve podatke, ostvarili bi kontakt i vjerovanje jedni drugima, oslonili bi se na MZ, drugi razlog su minimalna ulaganja, stvaranje baze podataka, svi mjestani bi bili voljni da doprinose svojoj MZ, kao i svojoj radinosti, ujedno bi to bila i reklama. Rezultati bi bili vidljivi po prijavi mjestana, kao sto sam i navela slucaj u razvijenijim MZ jeste bolji model komuniciranja i socijalne mreze medjutim fokus staviti na sve MZ tako bi se stvorio veci krug i brze bi se doslo do cilja. Idejom bi promijenili svijest da je tudje bolje, donijeli bi ideju istinske MZ, unaprijedili bi domace radinosti, aktivirali bi ljude, doslo bi do socijalizacije i mjestani bi bili u stanju olaksice kako socijalne tako i ekonomske znajuci da njihove komsije mozda imaju i soluciju za njihov problem. MZ bi takodjer dobila na kredibilitetu uz minimalna ulaganja. U prilogu slika primjera kako je Opcina u Italiji ujedinila sve podatke i objavila na jednom mjestu.

Resursi

Ljudski resursi: Opstina Podrska Mjesne Zajednice i nadredjenih Podrska mjestana MZ Biro Volonteri Najugrozeniji gradjani i gradjanke Socijalne mreze kao i influenseri ( s tim da ne moraju iskljucivo biti iz te zajednice jer u nekim zajednicama nisu zastupljene iste kategorije i nivoi pracenja odredjenih osoba) Udruzenja MZ (jer nisu ni sve MZ opremljene tehnologijom)

Ciljne skupine

Ugrozeni gradjani i gradjanke mjesnih zajednica neke Opcine( npr Opcina Travnik) Zivot ostalih mjestana, istaknut ce se oni mjestani koji imaju najmanje, sve dobi i uzrasti. Bice svih ideja od bebe pa do penzionera. Svi ce se moci pronaci u nekoj od kategorija takodjer to ce i razviti kulturolosku svijest pored ekonomske i socijalne.

Partneri

Kanton Opstina Mjesna Zajednica Religijske Ustanove Dosadasnji partneri MZ Humanitarne organizacije Kantona,Opstine i MZ Ekonomski stabilnije firme tih mjesnih zajednica kao i pojedinci Opstina da da poticaj za ovu ideju, zaposlenici MZ je realizuju najmanje jednom mjesecno.

Finansijski okvir

Minimalna ulaganja od strane Opstine. Podsticaj za Mjesne Zajenice. Moci ce se prijaviti oni koji zele raditi, proizvoditi i doprinositi kako sebi tako i Opcini. Npr ako Opcina ima 15 MZ, svakoj zajednici za organizovanje standa dodijeliti realan i minimalan iznos za izvodjenje ovog dogadjaja. Minimalno 2,000 BAM za stand i materijal. Ostalih 5,000 BAM za ljudske reusrurse